jak sprzedawać

 ZASADY WSPÓŁPRACY  między Haloart  a Sprzedawcami

 

1. Informacje ogólne

 

1.1. Właścicielem Serwisu internetowego HALOART oraz Administratorem strony internetowej www.haloart.pl jest

 

Haloart  Beata Grotyńska-Kurek
ul. Siostry Zimmer 10
30-441 Kraków
NIP: 944-110-51-70 , REGON: 121453584,- GIODO: KR 00126572
zarejestrowany i widoczny w ewidencji CEDIG pod adresem:
https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/ceidg.public.ui/SearchDetails.aspx?Id=176402a6-6307-4c91-a8da-fc11040869f2
konto bankowe;  Haloart   PL 31 2490 0005 0000 4500 6050 1630 Alior Bank

 

Kontakt ; biuro@haloart.pl tel. 12 262 05 38 lub 607 460 209

 

Podstawowe zasady działania Serwisu są opisane w Regulaminie Haloart.pl i są dostępne na każdej stronie Serwisu.  Ten dokument reguluje współpracę między Sprzedającym, Kupującym a Serwisem, określa szczegółowe zasady współpracy , prawa i obowiązki Sprzedającego. Przed rozpoczęciem współpracy należy zapoznać się z obydwoma dokumentami.

 

1.2. Współpraca pomiędzy Sprzedającym a Haloart polega na prezentacji oraz sprzedaży Produktów za pośrednictwem serwisu www.haloart.pl. Współpracujemy z artystami dyplomowanymi ale równiez z ludźmi uzdolnionymi bez dyplomów, w zakresie prezentacji sztuki, handmade, mody i dizajnu.

 

Haloart nie pobiera opłat za założenie konta Sprzedającego ani za wystawienie prac , tylko prowizję od ich sprzedaży. Prowizja Serwisu wynosi brutto 23.08 % od ceny Produktu widocznej w oknie produktu, czyli ceny dla Kupującego. Z tej marży serwis pokrywa koszt transakcji PayU, utrzymanie serwisu w technicznej sprawności, biezące aktualizacje, reklamę produktów i Sprzedawców, utrzymanie serwera.

 

1.3. Zastrzegamy sobie prawo do selekcji prac, które nie pasują charakterem do naszego Serwisu , posiadają niewłaściwy sposób prezentacji, nieprecyzyjny lub błędny opis , złe jakościowo zdjęcia lub są podobne do prac innych Sprzedających .

 

1.4. Współpraca z Haloart rozpoczyna się w momencie utworzenia konta dla Sprzedającego i przesłania mu takiej informacji drogą mailową.

 

1.5. Haloart zastrzega sobie możliwość zmiany regulaminu i bierze na siebie obowiązek poinformowania mailowo Sprzedających o zmianach. Wszelkie zmiany regulaminu działają po 14 dniach od dnia poinformowania Sprzedających, nigdy wstecz.

 

2. Rozpoczęcie współpracy.

 

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą z Haloart wejdź na www.haloart.pl zarejestruj się i kliknij w box „WSPÓŁPRACA” znajdujący się nad stopką.  Przeczytaj Regulamin Haloart.pl i Zasady współpracy ze Sprzedającym, wypełnij formularz, załącz zdjęcia  swoich prac ,  i wyślij  do nas. W zakładce "współpraca" załączaj zdjęcia tylko tych prac, które masz zamiar wystawić w sklepie.
O przyjęciu do grona Sprzedających w Haloart zostaniesz poinformowany mailowo, otrzymasz dostęp do swojego konta Sprzedawcy , w którym będziesz miał możliwość samodzielnego wystawiania produktów do sprzedaży i administrowania nimi. Jeśli w ciągu 3 miesięcy nie podejmiesz współpracy, czyli nie wstawisz prac do sprzedaży, Twoje konto może zostać usunięte.

 

3. Konto Sprzedającego

 

Po zalogowaniu się znajdziesz się na swoim Koncie Sprzedawcy. Z tego konta możesz sprzedawać ale również dokonywać zakupów w naszym Serwisie, możesz przełączać się między kontami bez wylogowywania

 

3.1. Zakładka ; Moje ustawienia

 

Bardzo prosimy o wprowadzenie wszystkich danych w zakładce Moje ustawienia. Dopiero po poprawnym wypełnieniu wszystkich danych Twoja galeria będzie widoczna w serwisie haloart.pl

 

W przypadku późniejszych zmian w zakładce Moje ustawienia, prosimy o szybką informację mailową o zakresie zmian

 

mój status Sprzedającego”;  tu wpisujesz dane firmy ( jeśli prowadzisz działalność gosp.), deklarujesz możliwość wystawiania faktur i chęć otrzymywania ich od Haloart ( na prowizję od sprzedaży)

 

„ustal zasady zwrotu”; wypełnij wg swojego statusu Sprzedawcy , zadeklaruj dobrowolnie prawo zwrotu.

 

„mój opis";  tutaj wprowadź tekst opisujący Twoją twórczość, artystyczne wykształcenie, wystawy, inspiracje. Klienci chcą wiedzieć czyje prace kupują, masz szansę zareklamować się. Szczególnie w dziale SZTUKA zalecamy prezentację prac pod imieniem i nazwiskiem a nie nickiem. Prosimy nie wprowadzać treści mających charakter handlowy lub kontaktowy (odsyłający do innych miejsc z Twoimi pracami).  

 

mój baner”;  to miejsce na prezentację graficzną Twojej osoby czy twórczości. Wymagana wielkość zdjęcia to 200x138 pikseli, nie więcej niż 250kB.
Twój opis i Twój baner będą widoczne na www.haloart.pl w Twojej galerii wraz ze wszystkimi Twoimi Produktami oraz wyświetlają się losowo na stronie głównej serwisu w sekcji "sylwetki naszych artystów"

 

zgłoś urlop” ;  jeśli przewidujesz wyjazd lub brak możliwości konta sprzedawcy zgłoś urlop lub potrzebę wyłączenia konta ( czasowe wyłączenie konta nie powoduje utraty zdjęć i opisów, w każdej chwili można je aktywować z pełną zawartością).

 

„zmiana hasła";  można zmienić hasło użyte przy rejestracji. Jeśli chcesz zmienić swoją nazwę, poinformuj nas o tym, jest taka możliwość .

 

3.2. Zakładka; Wiadomości

 

„wiadomości od haloart” - to miejsce, gdzie przychodzą informacje od Administratora o zmianach w zasadach działania Serwisu, nowych przepisach, obowiązkach Sprzedającego, najczęstszych problemach lub nieprawidłowościach w obsłudze Klientów.

 

„wiadomości od klientów” - to miejsce, gdzie będziesz dostawać korespondencję  od Klientów  kupujących Twoje produkty. Każda taka wiadomość jest moderowana i archiwizowana w naszym systemie i stanowi dowód uzgadnianych szczegółów między Kupującym a Sprzedającym, chroniąc zarówno Twoje interesy jak i Klienta. W wiadomościach nie można zamieszczać nr tel. maila ani  treści odsyłających do innych witryn, sugerować zakupu poza haloart.pl   jak również rozsyłać spamu . Na wiadomość od Kupującego prosimy odpowiadać niezwłocznie. Żadne z pytań nie może pozostać bez odpowiedzi.

 

„moje notatki " - tu możesz zapisywać swoje komentarze do transakcji, odnotowywać ulubionych klientów lub tych, którzy sprawiali kłopot. Takie uwagi pomogą w zawieraniu następnych transakcji

 

3.3. Zakładka ; Produkty

 

Jest to miejsce, gdzie widoczne są wszystkie prace wystawione  przez Ciebie , zarówno te aktywne, sprzedane, oczekujące, ukryte jak i odrzucone.

 

- dodawanie produktów - dodajesz tylko takie produkty, które są już gotowe i możesz je wysłać do klienta w terminie, który deklarujesz w polu; termin wysyłki.   Jeśli wystawiasz pracę na zamówienie klienta, na samej górze wpisz jego ID, wówczas nie ma obawy, że zostanie przez kogoś innego kupiona, bo ma status zarezerwowanej. Jeśli nie jest to praca na zamówienie, pomiń to okno.  ID, czyli nr Kupujacego jest widoczny przy wiadomościach, które do Ciebie wysyłał.

 

- kategoria produktu – wybierasz najpierw dział w jakim chcesz, aby znalazł się Twój produkt, później rozwijasz i dodajesz kategorię oraz filtry. Prawidłowy wybór tych pól pomaga Kupującemu w odnalezieniu Twojego produktu.

 

- zdjęcia – masz możliwość dodania jednego głównego zdjęcia ( to 1-wsze)  i czterech dodatkowych. Zdjęcia w formacie JPG, wykadrowane w kwadracie ( z wyjątkiem działu SZTUKA i zdjęć całych postaci w dziale UBRANIA).  Optymalny rozmiar zdjęć to  800x800 pikseli ( można tez dodawać zdjęcia większe , system je sam zmniejszy, ale trzeba się liczyć dłuższym ładowaniem zdjęć) . Zdjęcia już zapisane można przestawiać i usuwać. Zalecamy zdjęcia na białym lub gładkim tle, mile widziane packshoty. Tylko takie możemy wykorzystać do reklamy zewnętrznej . W naszym serwisie reklamujemy produkty z  dobrymi zdjęciami  w wielu miejscach w serwisie i na wielu podstronach.

 

Pamiętaj, że klient kupuje tylko na podstawie obrazka, trzeba mu więc udostępnić bardzo dobre zdjęcia i pokazać  maksimum szczegółów.

 

W przypadku drobnych przedmiotów wystarczy zdjęcie ogólne oraz zbliżenie.

 

W przypadku sztuki; sugerujemy 1-wsze zdjęcie całego obrazu bez zniekształcenia geometrii,  zbliżenia na charakterystyczne szczegóły ( np pokazujące strukturę grubo nałożonej farby lub ciekawy wycinek kompozycji), koniecznie boczne zdjęcie boku obrazu ( klient widzi czy boki są zamalowane czy surowe ), można też pokazać zoom na sygnaturę.

 

Jeśli prezentujemy odzież konieczne są min 4 zdjęcia; ogólny widok, przód i tył w zbliżeniu , charakterystyczny fragment ( może to być element wykończenia dekoltu, kieszonki, pasa) oraz duże zbliżenie na materiał ( tak aby klient mógł zobaczyć splot, fakturę)

 

W przypadku torebek; 1-wsze zdjęcie to bliski kadr na torbę w całości, 2-gie  prezentacja torby na manekinie lub postaci ( orientacja w proporcjach dla klienta) oraz 3-cie zdjęcie to wnętrze torebki. Można również dodać zoom na kieszonkę, haft, aplikację, zamek lub inny charakterystyczny szczegół.

 

W przypadku biżuterii prosimy o zdjęcia na gładkim tle, bez ozdabiania i zbędnych dekoracji; pierwsze zdjęcie musi przedstawiać produkt w całości ale w maksymalnie dużym kadrze, kolejne to zbliżenia na szczegóły oraz prezentacja na modelce lub ekspozytorze ( daje to klientce pogląd na wielkość biżuterii)

 

- opis produktu – pamiętaj, żeby umieścić tu najistotniejsze informacje o produkcie w zależności od charakteru pracy: rozmiar, kolor, materiał, technika, ciężar, wymiary itd. Pamiętaj, że precyzyjny opis ograniczy liczbę zwrotów i pozwoli wyszukiwarce łatwo znaleźć Twój produkt, Klientowi ułatwi decyzję o zakupie, a Ciebie uchroni przed dochodzeniem z tytułu rękojmi ( wszelkie niezgodności Produktu z opisem lub zdjęciem są podstawą do reklamacji)

 

- tagi - są to słowa lub frazy, które wpisuje Klient do wyszukiwarki aby znaleźć Wasz produkt. Wystarczy 3,4 tagi ale dobre. Proszę dodać określenia, które najbardziej precyzyjnie opisują Wasz produkt np; bransoletka srebrna, bransoletka drewniana, a nie; srebro, drewno. Inny przykład; pejzaż wiejski, akt kobiecy, a nie pejzaż, wieś, akt, kobieta

 

- Twoja cena - Sprzedawca sam ustala cenę swojego Produktu, do niej doliczana jest automatycznie  marża Serwisu i wyliczana cena jaka będzie widoczna dla Klienta w sklepie( cena brutto) Pobieramy prowizje 23,08 % od ceny Produktu w sklepie( widocznej dla Kupującego). Opłaty PayU za płatności kartą nie obciążają Sprzedającego. Serwis pokrywa ja ze swojej prowizji. Ceny produktu po zapisaniu prezentacji nie możesz już zmieniać! Możesz jedynie dokonać przeceny po 30 dniach ( przeceniać możesz kilkukrotnie ale nie więcej niż 50%)

 

- koszty wysyłki – wybierasz formę i koszt wysyłki z dostępnych opcji, według wagi i gabarytów Twojego produktu. Cenniki Poczty Polskiej są linkowane obok pól wyboru kosztów wysyłki. W przypadku wielkogabarytowych prac najlepiej korzystać z opcji paczka 48 .Konieczne jest dodanie kosztów wysyłki zagranicznej. Przesyłka kurierska jest opcjonalna, musisz sprawdzić dostępność i koszt kuriera z miejsca, z którego będziesz wysyłał produkt. Nie dodawaj wszystkich możliwych kosztów wysyłki; wybierz opcję np najtańszą i szybką. Klient wybierze to na czym Mu zależy ( krótki czas lub tanią dostawę). Koszty wysyłki ponosi Klient.

 

- termin wysyłki- wybierz spośród możliwych dostępnych, taki, który pozwoli zrealizować wysyłkę zamówienia w terminie, ale też pamiętaj, że Klienci są niecierpliwi i często termin wysyłki decyduje o zakupie.

 

Na samym końcu zakończ prezentację przez naciśnięcie klawisza ; dodaj produkt.  Nawet już po zapisaniu produktu możesz go edytować i poprawić opis, zmienić zdjęcia, przestawić ich kolejność, ukryć, usunąć. Nie można jednak podnieść ceny. W produktach zarezerwowanych i opłaconych nie można już niczego zmienić.

 

aktywacja nowego produktu - każdy wprowadzony przez Ciebie produkt zanim pojawi się wsklepie musi być przez nas zaakceptowany. Do momentu akceptacji będzie znajdował się w zakładce "oczekujące". Przed aktywacją możesz również podglądnąć przyszły widok Twoich prac w sklepie klikając "PODGLĄD" umieszczony po prawej stronie. Aktywacji dokonujemy na bieżąco. Zastrzegamy sobie prawo do selekcji prac, które nie pasują charakterem do naszej galerii , posiadają niewłaściwy sposób prezentacji, nieprecyzyjny lub błędny opis , niewłaściwy kadr zdjęcia lub złą jego jakośc lub są podobne do prac innych Sprzedających.

 

edycja i usuwanie produktu – Możesz produkt edytować i zmieniać jego dane ( poza ceną), podglądnąć jego widok w sklepie, ukryć lub usunąć, a wszystko to zrobisz w zakładce; produkty wystawione. Natomiast nie wolno usuwać produktów w celu ich ponownego wystawienia.

 

Przy dodawaniu kolejnych Produktów możesz korzystać z funkcji ; wystaw podobny, zwłaszcza jeśli wystawiany kolejny Produkt ma podobne cechy. Uważaj przy tym aby zmienić te cechy, które się różnią; np nazwę, kolor, cenę, koszty wysyłki, tagi czy termin dostawy. To Ty a nie Serwis odpowiadasz za wszystkie dane Produktu, opis, cenę  i parametry dostawy.

 

3.4. Zakładka ; Zamówienia

 

W momencie złożenia zamówienia przez Kupującego zostajesz o tym poinformowany mailowo. Status zamówienia widoczny będzie na Twoim zapleczu w zakładce „zamówienia "

 

„zamówienia oczekujące" - taki status ma zamówienie, które nie zostało jeszcze opłacone.

 

„zamówienia do realizacji" - taki status ma zamówienie, które zostało już opłacone. O wpłaceniu należności przez Kupującego (na nasze konto) zostaniesz poinformowany mailowo. Od tej chwili masz dwa dni robocze na wysłanie przesyłki do Kupującego, chyba, że zaznaczyłeś inny termin wysłania w trakcie dodawania produktu. Jesteś zobowiązany do takiej opcji wysyłki jaką wybrał klient spośród tych, które udostępniasz przy wystawianiu produktu. W wyjątkowych przypadkach, jeżeli zrealizowanie wysyłki nie jest możliwe lub będzie opóźnione, musisz natychmiast  powiadomić o tym Klienta. Na każdym etapie zamówienia masz kontakt z Klientem przez komunikator sklepowy. Po wysłaniu zamówienia musisz niezwłocznie wpisać nr nadania przesyłki. Dopiero wówczas zamówienie zyskuje status zrealizowanego i przechodzi do Twoich należności. Nr nadania jest potrzebny Klientowi aby mógł śledzić losy przesyłki w internecie.

 

„zamówienia archiwalne" - taki status mają zamówienia zrealizowane (wysłane do Klienta), anulowane (minął termin płatności za zamówienie) oraz wycofane (Klient rezygnuje z rezerwacji). W przypadku zamówienia anulowanego oraz wycofanego produkt wraca do sklepu i znów jest dostępny dla innych Klientów. Zdarza się też, że zamówienie anulowane zostaje przywrócone przez Administratora po spóźnionej wpłacie Klienta. Wszystkie dane dotyczące produktów wysłanych są zarchiwizowane w zakładce; produkty sprzedane

 

4. Koszty i sposób wysyłki.

 

Koszt wysyłki zamówienia pokrywa Kupujący i będzie on Tobie zwrócony w ramach comiesięcznych rozliczeń. Koszt wysyłki ( lub kilka do wyboru) jest widoczny przy każdym produkcie - został ustalony przez Ciebie przy wprowadzaniu produktu na zaplecze. Wysłane przez Ciebie produkty muszą być estetycznie i bezpiecznie zapakowane. Sprzedający odpowiada za bezpieczne opakowanie produktu a w razie uszkodzenia w transporcie musi sam wszcząć dochodzenie u przewoźnika.

 

Jeśli masz obowiązek wystawiania paragonu , rachunku lub faktury, musisz dołączyć go do przesyłki. Nie możesz dołączać do przesyłki żadnych własnych materiałów reklamowych.

 

Jeżeli z jakiś przyczyn przesyłka nie dotrze do Kupującego powiadomimy Cię o tym fakcie. Jeśli przesyłka nie znajdzie się, po 2 tygodniach (po takim terminie Poczta Polska przyjmuje reklamacje), składasz reklamację w firmie przewozowej lub na poczcie we własnym zakresie. Klient otrzyma zwrot gotówki dopiero po rozpatrzeniu reklamacji przez firmę przewozową.

 

5. Odstąpienie od umowy (zwrot)

 

5.1. Prawo Konsumenta do odstąpienia od umowy

 

Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, o ile takie prawo dopuszcza Sprzedający ( wypełniasz odpowiednie pole w zakładce ; ustal zasady zwrotu). Informacja o prawie do odstąpienia od umowy jest zawarta w oknie każdego produktu , potwierdzona przed składaniem zamówienia. Trzeba mieć świadomość, że klienci mają bardzo małą skłonność do zakupu bez zagwarantowanego prawa zwrotu.

 

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia dostarczenia rzeczy pod wskazany adres.

 

Jeśli Konsument podejmie decyzją o odstąpieniu od umowy, Sprzedający otrzymuje  informację o zwrocie produktu na maila i musi potwierdzić otrzymanie zwróconej rzeczy na swoim koncie w zakładce; reklamacje i zwroty (bieżące).  Wszystkie zwroty zakończone widoczne są w zakładce " reklamacje i zwroty archiwalne". Zwrócony produkt znajduje się w zakładce „ produkty zwrócone” i może być przez Ciebie ponownie wystawiony.

 

5.2. Skutki odstąpienia od umowy

 

W przypadku odstąpienia Kupującego od umowy , Sprzedający zwraca Kupującemu wszystkie płatności ( cenę produktu + koszty wysłania rzeczy) w terminie nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji Konsumenta . Jeśli środki za zwracany przedmiot nie zostały jeszcze Sprzedającemu wypłacone przez Administratora, wówczas Administrator reguluje zwrot należności Konsumentowi.

 

Koszty odesłania zwracanej rzeczy do Sprzedającego ponosi Konsument. Odesłanie rzeczy przez Klienta musi nastąpić przesyłką rejestrowaną.

 

5.3. Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy

 

5.3.1. Odstąpienie od umowy w przypadku zakupu od osoby prywatnej

 

W przypadku kiedy Kupujący dokona transakcji z osobą nieprowadzącą działalności gospodarczej, która nie dopuściła prawa zwrotu z własnej woli, prawo do odstąpienie od umowy przysługiwać będzie mu tylko na podstawie przepisów ogólnych prawa cywilnego, dokładniej mówiąc na podstawie art. 556 § 1 Kodeksu cywilnego, tj. rękojmi za wady fizyczne, w przypadku kiedy:

 

1. zakupiony towar odbiegać będzie od oczekiwań co do użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo
2. wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy,
3. jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo
4. jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym lub wadliwym

 

Jeśli zakupiony produkt będzie miał wady prawne ( np. sprzedawana rzecz nie należy do sprzedającego, lecz jest własnością osoby trzeciej, sprzedawana rzecz jest obciążona prawem na rzecz osoby trzeciej) zastosowanie będzie miał przepis art. 556 §2 Kodeksu cywilnego, tj. rękojmia za wady prawne.

 

5.3.2. Kupującemu, który nie jest Konsumentem tylko podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą ,prawo do odstapienia od umowy" z mocy prawa nie przysługuje.

 

6. Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi ( dawniej reklamacja)

 

Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym

 

6.1. Odpowiedzialność Sprzedawcy za wady

 

- wada fizyczna

 

Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w sprzedanym Produkcie w tej samej chwili. Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego Produktu z Umową Sprzedaży. W szczególności sprzedany Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży, jeżeli:

 

1. nie ma właściwości, które Produkt tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel oznaczony w Umowie Sprzedaży albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
2. nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Kupującegonie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
3. została Klientowi wydana w stanie niezupełnym.

 

- wada prawna

 

Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany Produkt stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążony prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu Produktem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu; w razie sprzedaży prawa sprzedawca jest odpowiedzialny także za istnienie prawa

 

Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży.

 

6.2. Podstawowe uprawnienia Konsumenta

 

Konsument ma do wyboru 2 grupy uprawnień. Uprawnienia te mają co do zasady charakter równorzędny, co oznacza, że Kupujący ma możliwość korzystania od razu zarówno z pierwszej, jak i drugiej grupy uprawnień:

 

Grupa 1 :

 

- obniżenie ceny lub zwrot pieniędzy
Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni wadliwy Produkt na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę

 

Grupa 2 :

 

- naprawa lub wymiana
Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę, Kupujący może żądać wymiany Produktu na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Sprzedaży Produktu wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową Sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów.

 

6.3. Ważne terminy reklamacyjne

 

1 rok domniemania istnienia wady w chwili wydania Produktu

Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Kpującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w sprzedanym Produkcie w tej samej chwili. Jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia dostarczenia Produktu, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta

 

2 lata odpowiedzialności Sprzedawcy

 

Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości – przed upływem pięciu lat od dnia wydania Produktu Klientowi. Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne sprzedanego Produktu stosuje się przepisy dotyczące wady fizycznej, z tym że bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi rozpoczyna się od dnia, w którym Klient dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Klient dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.

 

6.4. Miejsce i sposób złożenia reklamacji

 

Kupujący dokonuje zgłoszenia reklamacyjnego na swoim koncie klienta, wypełniając odpowiedni formularz skorzystania z rękojmi. Takie zgłoszenie reklamacyjne dostaje Sprzedawca na maila i ma obowiązek w terminie 14 dni ustosunkować się do żądania Kupującego. W przeciwnym wypadku uznaje się żądanie Kupującego za uzasadnione.

 

6.5. Realizacja żądania reklamacyjnego

 

Sprzedawca jest obowiązany wymienić wadliwy Produkt na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

 

W przypadku żądania zwrotu pieniędzy zwrot na rzecz konsumenta powinien nastąpić niezwłocznie. W przypadku żądania obniżenia ceny Kupujący powinien wyznaczyć Sprzedawcy termin na ich zwrot (np. 7 dni od dnia otrzymania żądania obniżenia ceny).

 

Kupujący dostarcza Produkt na koszt Sprzedawcy na adres podany w odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne.

 

Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedawca (robocizny, materiałów )

 

Koszt odesłania Produktu wymienionego lub naprawionego ponosi Sprzedawca

 

6.6. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

 

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

 

  • http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
  • http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
  • http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  • Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
  • Konsument może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

7. Rozliczenia.

 

Rozliczenia Serwisu Haloart ze Sprzedającymi następują w cyklu miesięcznym.
Rozliczenie stanowi suma wartości sprzedanych i wysłanych w danym miesiącu Twoich produktów, w cenach bez marży Haloart + suma kosztów wysyłek.  Wypłaty ( przelewy) dokonywane są do 10-go dnia miesiąca następującego po okresie rozliczeniowym. W razie zmiany nr swojego konta na zapleczu, poinformuj nas koniecznie mailowo o tym fakcie.

 

W zakładce „rozliczenia” masz wgląd do listy sprzedanych produktów poprzez wybór odpowiedniego roku i miesiąca.

 

Korekty do rozliczeń - po zakończonym miesiącu korektę salda, o ile taka ma miejsce, znajdziesz w swoich rozliczeniach

 

Faktury vat - Jeśli chcesz otrzymywać faktury vat na naszą marżę zaznacz to w zakładce" Moje ustawienia;  mój status Sprzedawcy"na Twoim koncie sprzedawcy oraz wpisz niezbędne dane potrzebne do wystawiania faktur. Wystawione faktury są widoczne na Twoim zapleczu w zakładce "Faktury" po zamknięciu miesiaca, gotowe do wydruku w pliku PDF

 

8. Urlopy

 

Jeśli planujesz wyjazd na okres dłuższy niż 2 dni robocze i wiesz, że nie będziesz miał możliwości realizować zamówień, to koniecznie zaznacz to w zakładce „Moje ustawienia; zgłoś urlop"
W podanym przez Ciebie terminie przy Twoich produktach na stronie www.haloart.pl widoczna będzie informacja o Twoim urlopie. Prosimy zaznacz termin urlopu przed jego rozpoczęciem. Możesz wpisać urlop z datą " od jutra" a nie " od dzisiaj". Wszystkie zamówienia złożone przed wpisaniem urlopu muszą zostać terminowo zrealizowane. Zamówienia złożone w trakcie trwania urlopu muszą być zrealizowane zaraz po zakończeniu urlopu

 

9. Zakończenie współpracy.

 

1. Haloart zastrzega sobie prawo do przerwania współpracy z powodu naruszenia warunków regulaminu( zasad współpracy) Administrator ma obowiązek poinformowania Sprzedającego o zamiarze usunięcia konta Sprzedawcy.  Jeśli nie ma odpowiedzi na maila lub tel. konto ulega skasowaniu.

 

W przypadku braku aktywności powyżej roku ( brak sprzedaży i brak nowych produktów) konto zostaje skasowane bez powiadomienia.

 

Dla Sprzedawców, którzy z jakiegoś powodu muszą zawiesić współpracę z Haloart.pl istnieje możliwość czasowego wyłączenia konta.

 

Nowo założone konta, do których nie zostały dodane żadne produkty w ciągu 3 miesięcy od utworzenia konta i przesłania danych dostępu, mogą być dezaktywowane bez zawiadomienia po 3 miesiącach od utworzenia konta.

 

2. Obie strony mają prawo do zaprzestania współpracy z dwutygodniowym wyprzedzeniem bez podania przyczyny.

 

3. Nie można przerwać współpracy, wypowiedzieć, ani zawiesić jeśli w trakcie realizacji sa zamówienia złożone przez klientów

 

Służymy kontaktem w razie niejasności zapisów zawartych w Zasadach Współpracy oraz Regulaminie ogólnym Serwisu i obiecujemy je na bieżąco wyjaśniać

 

biuro@ haloart.pl tel. 607 460 209

 

Życzymy wszystkim Sprzedającym dobrych pomysłów i sukcesów w naszym Serwisie!

 

Beata Grotyńska- Kurek,  administrator haloart.pl