Polityka prywatności Serwisu Haloart

                                                                                                                                                 

        

POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU INTERNETOWEGO HALOART.PL   ( obowiązuje od 25.02.2021)

 

SPIS TREŚCI:

 

1.   POSTANOWIENIA OGÓLNE
2.   PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
3.   CEL, PODSTAWA I  OKRES PRZETWARZANIA DANYCH W SERWISIE INTERNETOWYM
4.   ODBIORCY DANYCH W SERWISIE INTERNETOWYM
5.   PROFILOWANIE  W SERWISIE INTERNETOWYM
6.   PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
7.   COOKIES  W SERWISIE INTERNETOWYM I ANALITYKA
8.   POSTANOWIENIA KOŃCOWE.

 

 

1)   POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

1.   Niniejsza polityka prywatności Serwisu Internetowego ma charakter informacyjny, co oznacza że nie jest ona źródłem obowiązków dla Usługobiorców Serwisu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Serwisie Internetowym, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Serwisie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych.


2.   Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Serwisu Internetowego jest BEATA GROTYŃSKA-KUREK prowadząca działalność gospodarczą pod firmą HALOART BEATA GROTYŃSKA-KUREK wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadająca: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Siostry Zygmunty Zimmer 10, 30-441 Kraków; NIP 9441105170, REGON 121453854 oraz adres poczty elektronicznej: biuro@haloart.pl - zwana dalej „Administratorem” i będąca jednocześnie Usługodawcą Serwisu Internetowego.

 

3.   Dane osobowe w Serwisie Internetowym przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - zwane dalej „RODO” lub „Rozporządzenie RODO”. Oficjalny tekst Rozporządzenia RODO: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679


4.   Korzystanie z Serwisu Internetowego, w tym zawieranie umów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Serwisu Internetowego Usługobiorcę jest dobrowolne, z zastrzeżeniem dwóch wyjątków: (1) zawieranie umów z Administratorem - niepodanie w przypadkach i w zakresie wskazanym na stronie Serwisu Internetowego oraz w Regulaminie Serwisu Internetowego i niniejszej polityce prywatności danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej z Administratorem skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. Podanie danych osobowych jest w takim wypadku wymogiem umownym i jeżeli osoba, które dane dotyczą chce zawrzeć daną umowę z Administratorem, to jest zobowiązana do podania wymaganych danych. Każdorazowo zakres danych wymaganych do zawarcia umowy wskazany jest uprzednio na stronie Serwisu Internetowego oraz w Regulaminie Serwisu Internetowego; (2) obowiązki ustawowe Administratora - podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa nakładających na Administratora obowiązek przetwarzania danych osobowych (np. przetwarzanie danych w celu prowadzenia ksiąg podatkowych lub rachunkowych) i brak ich podania uniemożliwi Administratorowi wykonanie tychże obowiązków.


5.   Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są: (1) przetwarzane zgodnie z prawem; (2) zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; (3) merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane; (4) przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania oraz (5) przetwarzane  w  sposób  zapewniający  odpowiednie  bezpieczeństwo  danych  osobowych,  w  tym  ochronę  przed niedozwolonym  lub  niezgodnym  z  prawem  przetwarzaniem  oraz  przypadkową  utratą,  zniszczeniem  lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.


6.   Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z niniejszym rozporządzeniem i aby móc to wykazać. Środki te są w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.


7.   Wszelkie słowa, wyrażenia i akronimy występujące w niniejszej polityce prywatności i rozpoczynające się dużą literą (np. Usługodawca, Serwis Internetowy, Usługa Elektroniczna) należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Serwisu Internetowego dostępnym na stronach Serwisu Internetowego.

 

 

2)   PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH


1.   Administrator uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w przypadkach, gdy – i w takim zakresie, w jakim – spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków: (1) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów; (2) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; (3) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze; lub (4) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.


2.   Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora wymaga każdorazowo zaistnienia co najmniej jednej z podstaw wskazanych w pkt. 2.1 polityki prywatności. Konkretne podstawy przetwarzania danych osobowych Usługobiorców Serwisu Internetowego przez Administratora są wskazane w kolejnym punkcie polityki prywatności – w odniesieniu do danego celu przetwarzania danych osobowych przez Administratora.

 


3)   CEL, PODSTAWA I OKRES PRZETWARZANIA DANYCH W SERWISIE INTERNETOWYM


1.   Każdorazowo cel, podstawa i okres oraz odbiorcy danych osobowych przetwarzanych przez Administratora wynika z działań podejmowanych przez danego Usługobiorcę w Serwisie Internetowym lub przez Administratora. 


2.   Administrator może przetwarzać dane osobowe w ramach Serwisu Internetowego w następujących celach, na podstawach oraz w okresach wskazanych poniżej :

 

2.1.   Cel przetwarzania danych: Wykonanie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem w/w umów 

Podstawa prawna przetwarzania danych: Artykuł 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia RODO (wykonanie umowy) – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy

Okres przechowywania danych: Dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób zawartej Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej.

 

2.2.   Cel przetwarzania danych: Marketing bezpośredni

Podstawa prawna przetwarzania danych: Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora  – polegających na dbaniu o interesy i dobry wizerunek Administratora, jego Serwisu Internetowego oraz dążeniu do sprzedaży Produktów

Okres przechowywania danych: Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń Administratora w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej  przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata, a dla Umowy Sprzedaży dwa lata). Administrator nie może przetwarzać danych w celu marketingu bezpośredniego w przypadku wyrażenia skutecznego sprzeciwu w tym zakresie przez osobę, której dane dotyczą.

 

2.3.   Cel przetwarzania danych: Marketing

Podstawa prawna przetwarzania danych: Artykuł 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia RODO (zgoda) – osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych przez Administratora

Okres przechowywania danych: Dane przechowywane są do momentu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą na dalsze przetwarzanie jej danych w tym celu.

 

2.4. Cel przetwarzania danych: Prowadzenie ksiąg  podatkowych

Podstawa prawna przetwarzania danych: Artykuł 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia RODO w zw. z art. 86 § 1 Ordynacji podatkowej tj. z dnia 17 stycznia 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 201) – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze

Okres przechowywania danych: Dane są przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi Administratorowi  przechowywanie ksiąg podatkowych (do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego, chyba że ustawy podatkowe stanowią inaczej).

 

2.5    Cel przetwarzania danych: Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora

Podstawa prawna przetwarzania danych: Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora  – polegających na ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń, jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora

Okres przechowywania danych: Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń jakie mogą być podnoszone wobec Administratora (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń wobec Administratora wynosi sześć lat).

 

2.6.   Cel przetwarzania danych: Korzystanie ze strony Serwisu Internetowego i zapewnienie jej prawidłowego działania

Podstawa prawna przetwarzania danych: Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora – polegających na prowadzeniu i utrzymaniu strony Serwisu Internetowego

Okres przechowywania danych: Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń Administratora w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej  przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata).

 

2.7.   Cel przetwarzania danych: Prowadzenie statystyk i analiza ruchu w Serwisie Internetowym

Podstawa prawna przetwarzania danych: Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora – polegających na prowadzeniu statystyk i analizie ruchu w Serwisie Internetowym celem poprawy funkcjonowania Serwisu Internetowego i zwiększenia sprzedaży Produktów

Okres przechowywania danych: Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń Administratora w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej  przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata).

 

 

4)   ODBIORCY DANYCH W SERWISIE INTERNETOWYM


1.   Dla prawidłowego funkcjonowania Serwisu Internetowego, w tym dla realizacji zawieranych Umów Sprzedaży konieczne jest korzystanie przez Administratora z usług podmiotów zewnętrznych. Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.


2.   Przekazanie danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do wszystkich wskazanych w polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców – Administrator przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie niezbędnym do jego zrealizowania.


3.   Dane osobowe Usługobiorców Serwisu Internetowego mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:


a.   przewoźnicy / spedytorzy / brokerzy kurierscy / podmioty obsługujące magazyn i/lub proces wysyłki -  w przypadku Usługobiorcy, który korzysta w Serwisie Internetowym ze sposobu dostawy Produktu przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Usługobiorcy wybranemu przewoźnikowi, spedytorowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora, a jeżeli wysyłka następuje z magazynu zewnętrznego – podmiotowi obsługującemu magazyn i/lub proces wysyłki – w zakresie niezbędnym do zrealizowania dostawy Produktu Usługobiorcy.


b.   podmioty obsługujące płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - w przypadku Usługobiorcy, który korzysta w Serwisie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Usługobiorcy wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Serwisie Internetowym na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do obsługi płatności realizowanej przez Usługobiorcę.


c.   dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, w tym Serwisu Internetowego i świadczonych za jego pośrednictwem Usług Elektronicznych (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego do prowadzenia Serwisu Internetowego, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi) - Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Usługobiorcy wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.


d.   dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) - Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Usługobiorcy wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.


e.   dostawcy umieszczonych na stronie Serwisu Internetowego wtyczek społecznościowych, skryptów oraz innych podobnych narzędzi umożliwiających przeglądarce osoby odwiedzającej stronę Serwisu Internetowego pobieranie treści od dostawców wspomnianych wtyczek (np. logowanie za pomocą danych logowania do serwisu społecznościowego) i przekazywanie w tym celu tym dostawcom danych osobowych osoby odwiedzającej, w tym również:

-   Facebook Ireland Ltd. – Administrator korzysta na stronie Serwisu Internetowego z wtyczek społecznościowych serwisu Facebook (np. przycisk Lubię to!, Udostępnij lub logowanie za pomocą danych logowania do serwisu Facebook) i w związku z tym gromadzi i udostępnia dane osobowe Usługobiorcy korzystającego ze strony Serwisu Internetowego do Facebook Ireland Ltd. (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 Ireland) w zakresie i zgodnie z zasadami prywatności dostępnymi tutaj: https://www.facebook.com/about/privacy/ (dane te obejmują informacje o działaniach na stronie Serwisu Internetowego – w tym informacje o urządzeniu, odwiedzanych witrynach, zakupach, wyświetlanych reklamach oraz sposobie korzystania z usług – niezależnie od tego, czy Usługobiorca ma konto na Facebooku i czy jest zalogowany do Facebooka).

-   Pinterest Europe Limited – Administrator korzysta na stronie Sklepu Internetowego z wtyczek społecznościowych serwisu Pinterest (np. udostępnianie treści ze Sklepu Internetowego na swoim profilu w serwisie Pinterest) i w związku z tym gromadzi i udostępnia dane osobowe Usługobiorcy korzystającego ze strony Sklepu Internetowego do Pinterest Europe Limited (2nd Floor Palmerston House, Fenian Street, Dublin 2 Dublin, Ireland) w zakresie i zgodnie z zasadami prywatności dostępnymi tutaj: https://policy.pinterest.com/en/privacy-policy).


 

5)   PROFILOWANIE  W SERWISIE INTERNETOWYM


1.   Rozporządzenie RODO nakłada na Administratora obowiązek informowania o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 Rozporządzenia RODO, oraz – przynajmniej w tych przypadkach – istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą. Mając to na uwadze Administrator podaje w tym punkcie polityki prywatności informacje dotyczące możliwego profilowania.


2.   .Administrator może korzystać w Serwisie Internetowym z profilowania do celów marketingu bezpośredniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez Administratora nie dotyczą zawarcia lub odmowy zawarcia Umowy Sprzedaży, czy też możliwości korzystania z Usług Elektronicznych w Serwisie Internetowym. Efektem korzystania z profilowania w Serwisie Internetowym może być np. przypomnienie o niedokończonych zakupach, przesłanie propozycji Produktu, który może odpowiadać zainteresowaniom lub preferencjom danej osoby lub też zaproponowanie lepszych warunków w porównaniu do standardowej oferty Serwisu Internetowego. Mimo profilowania to dana osoba podejmuje swobodnie decyzję, czy będzie chciała skorzystać z otrzymanego w ten sposób rabatu, czy też lepszych warunków i dokonać zakupu w Serwisie Internetowym.


3.   Profilowanie w Serwisie Internetowym polega na automatycznej analizie lub prognozie zachowania danej osoby na stronie Serwisu Internetowego np. poprzez dodanie konkretnego Produktu do koszyka, przeglądanie strony konkretnego Produktu w Serwisie Internetowym, czy też poprzez analizę dotychczasowej historii działań podejmowanych w Serwisie Internetowym. Warunkiem takiego profilowania jest posiadanie przez Administratora danych osobowych danej osoby, aby móc jej następnie przesłać np. kod rabatowy.


4.   Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec tej osoby skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa.

 


6)   PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ


1.   Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia - osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.


2.   Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), to ma ona prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.


3.   Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.


4.   Prawo do sprzeciwu - osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.


5.   Prawo do sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego - jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.


6.   W celu realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym punkcie polityki prywatności można kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany na wstępie polityki prywatności lub korzystając z formularza kontaktowego dostępnego na stronie Serwisu Internetowego.

 

 

7)   COOKIES  W SERWISIE INTERNETOWYM I ANALITYKA


1.   Pliki Cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę Serwisu Internetowego (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający nasz Serwis Internetowy). Szczegółowe informacje dot. plików Cookies, a także historię ich powstania można znaleźć m.in. tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie.


2.   Pliki Cookies, które mogą być wysyłane przez stronę Serwisu Internetowego można podzielić na różne rodzaje, według następujących kryteriów:

 

Ze względu na ich dostawcę:

 

    a.   własne (tworzone przez stronę Serwisu Internetowego Administratora) oraz

    b.   należące do osób/podmiotów trzecich (innych niż Administrator)

 

Ze względu na ich okres przechowywania na urządzeniu osoby odwiedzającej stronę Serwisu Internetowego:

 

a.   sesyjne (przechowywane do czasu wylogowania się ze Serwisu Internetowego lub wyłączenia przeglądarki internetowej) oraz

b.   stałe (przechowywane przez określony czas, zdefiniowany przez parametry każdego pliku lub do czasu ręcznego usunięcia)

 

Ze względu na cel ich stosowania:

 

a.   niezbędne (umożliwiające prawidłowe funkcjonowanie strony Serwisu Internetowego),

b.   funkcjonalne/preferencyjne (umożliwiające dostosowanie strony Serwisu Internetowego do preferencji osoby odwiedzającej stronę),
c.   analityczne i wydajnościowe (gromadzące informacje o sposobie korzystania ze strony Serwisu Internetowego),
d.   marketingowe, reklamowe i społecznościowe (zbierające informacje o osobie odwiedzającej stronę Serwisu Internetowego w celu wyświetlania tej osobie spersonalizowanych reklam i prowadzenia innych działań marketingowych w tym również na stronach internetowych odrębnych od strony Serwisu Internetowego, takich jak portale społecznościowe

 

3.   Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez odwiedzających ze strony Serwisu Internetowego w następujących konkretnych celach:

 

a.   identyfikacji Usługobiorców jako zalogowanych w Serwisie Internetowym i pokazywania, że są zalogowani (pliki Cookies niezbędne);

b.   zapamiętywania danych z wypełnianych formularzy, ankiet lub danych logowania do Serwisu Internetowego (pliki Cookies niezbędne lub/i funkcjonalne/preferencyjne);

c.   dostosowywania zawartości strony Serwisu Internetowego do indywidualnych preferencji Usługobiorcy (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania ze stron Serwisu Internetowego (pliki Cookies funkcjonalne/preferencyjne);

d.   prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony Serwisu Internetowego (pliki Cookies statystyczne);

e.   remarketingu, to jest badania cech zachowania odwiedzających Serwis Internetowy poprzez anonimową analizę ich działań (np. powtarzające się wizyty na określonych stronach, słowa kluczowe itp.) w celu stworzenia ich profilu i dostarczenia im reklam dopasowanych do ich przewidywanych zainteresowań, także wtedy kiedy odwiedzają oni inne strony internetowe w sieci reklamowej firmy Google Ireland Ltd. oraz Facebook Ireland Ltd. (pliki Cookies marketingowe, reklamowe i społecznościowe).

 

4.   Sprawdzenie w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych, jakie pliki Cookies (w tym okres funkcjonowania plików Cookies oraz ich dostawca) są wysyłane w danej chwili przez stronę Serwisu Internetowego jest możliwe w następujący sposób:

 

a.   w przeglądarce Chrome: w pasku adresu kliknij w ikonkę kłódki po lewej stronie, przejdź do zakładki „Pliki cookie”.  

b.   w przeglądarce Firefox: w pasku adresu kliknij w ikonkę tarczy po lewej stronie, przejdź do zakładki „Dopuszczone” lub „Zablokowane”, kliknij pole „Ciasteczka śledzące między witrynami”, „Elementy śledzące serwisów społecznościowych” lub „Treści z elementami śledzącymi”.

c.   w przeglądarce Internet Explorer: kliknij menu „Narzędzia”, przejdź do zakładki „Opcje internetowe”, przejdź do zakładki „Ogólne”, przejdź do zakładki „Ustawienia”, kliknij pole „Wyświetl pliki”.

d.   w przeglądarce Opera: w pasku adresu kliknij w ikonkę kłódki po lewej stronie, przejdź do zakładki „Pliki cookie”.

e.   w przeglądarce Safari: kliknij menu „Preferencje”, przejdź do zakładki „Prywatność”, kliknij w pole „Zarządzaj danymi witryną”.

f.   niezależnie od przeglądarki, za pomocą narzędzi dostępnych np. na stronie: https://www.cookiemetrix.com/ lub:  https://www.cookie-checker.com/

 

5.   Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Serwisu Internetowego (przykładowo niemożliwym może okazać się przejście ścieżki Zamówienia poprzez Formularz Zamówienia z uwagi na niezapamiętywanie Produktów w koszyku podczas kolejnych kroków składania Zamówienia).


6.   Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez nasz Serwis Internetowy – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach (wystarczy kliknąć w dany link):


w przeglądarce Chrome
w przeglądarce Firefox
w przeglądarce Internet Explorer
w przeglądarce Opera
w przeglądarce Safari
w przeglądarce Microsoft Edge


7.   Administrator może korzystać w Serwisie Internetowym z usług Google Analytics, Universal Analytics dostarczanych przez firmę Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia). Usługi te pomagają Administratorowi prowadzić statystyki i analizować ruch w Serwisie Internetowym. Gromadzone dane przetwarzane są w ramach powyższych usług do generowania statystyk pomocnych w administrowaniu Serwisie Internetowym i analizie ruchu w Serwisie Internetowym. Dane te mają charakter zbiorczy. Administrator korzystając z powyższych usług w Serwisie Internetowym gromadzi takie dane jak źródła i medium pozyskania odwiedzjących Serwis Internetowy oraz sposób ich zachowania na stronie Serwisu Internetowego, informacje na temat urządzeń i przeglądarek z których odwiedzają stronę, IP oraz domenę, dane geograficzne oraz dane demograficzne (wiek, płeć) i zainteresowania.


8.   Możliwe jest zablokowanie w łatwy sposób przez daną osobę udostępniania do Google Analytics informacji o jej aktywności na stronie Serwisu Internetowego – w tym celu można na przykład zainstalować dodatek do przeglądarki udostępniany przez firmę Google Ireland Ltd. dostępny tutaj: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.


9.   Administrator może korzystać w Serwisie Internetowym z usługi Piksel Facebooka dostarczanej przez firmę Facebook Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia). Usługa ta pomaga Administratorowi mierzyć skuteczność reklam oraz dowiadywać się, jakie działania podejmują odwiedzający Serwis Internetowy, a także wyświetlać tym osobom dopasowane reklamy. Szczegółowe informacje o działaniu Piksela Facebooka możesz znaleźć pod następującym adresem internetowym: https://www.facebook.com/business/help/742478679120153?helpref=page_content.


10.   Zarządzanie działaniem Piksela Facebooka jest możliwe poprzez ustawienia reklam w swoim koncie na portalu Facebook.com: https://www.facebook.com/ads/preferences/?entry_product=ad_settings_screen.

 


8)   POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

Serwis Internetowy może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Administrator namawia by po przejściu na inne strony, zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną. Niniejsza polityka prywatności dotyczy tylko Serwisu Internetowego Administratora.

 

 

 

 

 

 

 

POLITYKA PRYWATNOSCI  SERWISU  HALOART.PL wczesniej

 

1. Administrator danych osobowych

1.1. Administratorem danych osobowych jest Haloart (Haloart Beata Grotyńska-Kurek (ul. Siostry Zimmer 10 (30-441) Kraków. NIP: 944-110-51-70, REGON: 121453854), dalej „Haloart” lub „Serwis”.

1.2. Dane kontaktowe: biuro@haloart.pl lub tel. 12 262 05 38 lub 607 460 209.

 

2. Korzystanie z Serwisu Haloart

Korzystając z Serwisu Haloart, potwierdzasz, że zapoznałeś się i akceptujesz niniejszą Politykę Prywatności oraz Regulamin, a także, że wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z postanowieniami zawartymi w tych dokumentach oraz z obowiązującymi przepisami prawa.

 

3. Rodzaje przetwarzanych danych

3.1. Haloart przetwarza dane osobowe w minimalnym zakresie, tj. jedynie takim, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania Serwisu, umożliwienia Ci korzystania z indywidualnego konta, realizacji transakcji oraz zapewnienia wygody w korzystaniu z haloart.pl.

3.2. W przypadku Klientów (Kupujących) przetwarzamy wyłącznie następujące informacje: imię, nazwisko, telefon, adres email, adres do wysyłki, a także odnotowujemy adres IP, z którego nastąpiła rejestracja w Serwisie.

3.3. Jeżeli współpracujesz z Haloart jako Sprzedający, przetwarzamy dodatkowo takie informacje o Tobie jak: wiek, kierunek studiów (jeżeli jest powiązany z twórczością), numer konta bankowego, ewentualnie informacje o Twojej firmie oraz inne (tym m.in. obraz profilowy), którymi dobrowolnie i na własną odpowiedzialność podzieliłeś się z nami i innymi Użytkownikami. Masz prawo zdecydować czy wystawiasz swoje prace pod własnym imieniem i nazwiskiem czy też pseudonimem.

3.4. W razie logowania się przy użyciu Facebook Connect (zewnętrznej usługi uwierzytelniającej) z Twojego publicznego profilu w serwisie Facebook pozyskujemy wyłącznie dane niezbędne do rejestracji w Haloart.

3.5. Podczas składania zamówienia na haloart.pl rejestrujemy informacje o Twoim adresie IP, dacie i czasie wizyty, oraz o tym jak trafiłeś na naszą stronę.

 

4. Sposób zbierania danych i podstawa prawna przetwarzania

4.1. Z uwzględnieniem pkt. 3.5, przetwarzane przez nas dane osobowe użytkowników Serwisu pochodzą wyłącznie od nich i zostały podane podczas rejestracji bądź uzupełnione po zalogowaniu się do indywidualnego konta. Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów, w jakich są one przetwarzane.  

4.2. Przetwarzanie następuje w oparciu o zgodę osoby, której dane dotyczą; przepisy obowiązującego prawa, bądź, gdy jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.

 

5. Cele, w jakich przetwarzamy dane

5.1. Dane osobowe gromadzone podczas rejestracji w Haloart wykorzystywane są w celu identyfikacji, uwierzytelniania i umożliwienia korzystania z indywidualnego konta oraz do niezbędnej komunikacji związanej z korzystaniem z Serwisu. Ponadto, wykorzystujemy Twoje dane do realizacji zamówienia, w tym dostarczania Ci zakupionego produktu, ewentualnie umożliwienia jego zwrotu lub reklamacji oraz koniecznych rozliczeń. W razie korzystania z formularza wiadomości do kontaktu z wybranym Sprzedającym lub biurem Haloart, wykorzystujemy dane w celu przetworzenia Twojego zapytania i zapewnienia wysokiej jakości naszych usług. Niekiedy, Twoje dane, w tym historia zakupów, mogą zostać wykorzystane w celach promocyjnych, w tym np. udzielenia Ci rabatu.

5.2. Jeżeli zechcesz współpracować z Haloart jako Sprzedający, dane podane przez Ciebie za pośrednictwem formularza „Zgłoszenie do współpracy” posłużą w celu dokonania oceny możliwości dołączenia Cię do grona Sprzedawców w Haloart. Następnie, będą wykorzystywane wyłącznie w celach związanych ze współpracą – tj. realizacji transakcji, w tym ewentualnych zwrotów, reklamacji oraz rozliczeń, a także, w razie konieczności, niezbędnego kontaktu z Haloart.

 

6. Udostępnianie i powierzenie danych

Z zasady nie udostępniamy Twoich danych podmiotom trzecim. Wyjątek stanowi konieczność podania danych Kupującego Sprzedającemu, w celu umożliwienia bezpośredniego nadania zakupionej pracy. Odbywa się to jednak w oparciu o umowę powierzenia przetwarzania danych, której zawarcie przez Sprzedającego jest warunkiem współpracy z Haloart. Sprzedający zobowiązany jest troszczyć się o bezpieczeństwo danych Klientów (Kupujących) Haloart i w ramach umowy powierzenia może wykorzystać te dane wyłącznie do ww. celu. Sprzedający może przekazać dalej dane adresowe Kupującego wyłącznie zaufanym podmiotom zawodowo trudniącym się doręczaniem przesyłek. W przypadkach przewidzianych przez prawo, Haloart może ujawnić Twoje dane organom wymiaru sprawiedliwości lub organom ścigania.

 

7. Bezpieczeństwo przetwarzanych danych

Dokładamy maksymalnych starań, aby przy użyciu racjonalnych środków technicznych i organizacyjnych zabezpieczyć Twoje dane przed zniszczeniem, utratą, modyfikacją, nieuprawnionym ujawnieniem lub umożliwieniem do nich dostępu osobom nieupoważnionym. W tym celu korzystamy na naszej stronie internetowej m.in. z protokołu SSL, chroniącego Twoje dane podczas przesyłania ich przez Internet, a nasi usługodawcy zobowiązani są dawać wystarczające gwarancje w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa informacji, potwierdzone stosownymi certyfikatami.

 

8. Bezpieczeństwo i dane wykorzystywane do transakcji

W przypadku korzystania z płatności elektronicznych, Haloart przekazuje niezbędne do dokonania płatności dane agentowi rozliczeniowemu PayU (PayU SA z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, ul. Grunwaldzka 182, będącej krajową instytucją płatniczą, nadzorowaną przez KNF, wpisaną do Rejestru usług płatniczych pod nr IP1/2012, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.944.000 PLN, w całości opłaconym, NIP: 779-23-08-495, REGON 300523444).

Haloart nie ma wglądu w szczegóły transakcji ani w dane kart płatniczych. Więcej informacji dotyczących bezpieczeństwa płatności znajdziesz na stronie https://www.payu.pl/.

 

9. Okres przechowywania danych

Twoje dane przechowujemy tak długo jak jest to niezbędne do realizacji celów, w których zostały zebrane lub tak długo jak wymagają tego przepisy prawa, w tym zwłaszcza przepisy podatkowe i o rachunkowości.

Na przykład, jeżeli nigdy nie dokonałeś w Haloart żadnej transakcji i usuniesz swoje konto, w tym momencie, wszystkie Twoje dane przestaną być przetwarzane. Jeżeli natomiast postanowisz usunąć konto po dokonaniu zakupu w Haloart, wówczas ograniczymy przetwarzanie Twoich danych do przechowywania wyłącznie tych danych, w takiej formie i przez taki okres, jak zobowiązują nas przepisy prawa.

 

10. Przekazywanie danych poza obszar Unii Europejskiej

Działalność Serwisu Haloart nie wymaga przekazywania danych osobowych do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych, a przetwarzanie danych osobowych odbywa się co do zasady na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

 

11. Przetwarzanie danych osób niepełnoletnich

Zgodnie Regulaminem, z serwisu Haloart mogą korzystać wyłącznie osoby pełnoletnie. Z tego względu, świadomie nie gromadzimy danych osobowych osób młodszych. W razie stwierdzenia, że doszło do zebrania danych wbrew tej regule, dane te zostaną natychmiast usunięte, o ile zachowania ich nie wymagają przepisy prawa.

 

12. Prawa osób, których dane są przetwarzane

12.1. W swoim koncie w zakładce „Dane osobowe” widzisz swoje dane i możesz dokonywać ich edycji (sprostowania, aktualizacji itp.) oraz usunięcia. Jeżeli jakiekolwiek zebrane przez Haloart informacje o Tobie nie są widoczne w Twoim koncie (tak jest w przypadku niektórych mniej istotnych danych, które możesz podać w czasie zgłaszania woli współpracy) zawsze możesz zwrócić się do nas mailowo na biuro@haloart.pl o ich udostępnienie i ewentualne sprostowanie lub usunięcie.

12.2. Na zasadach określonych przepisami prawa możesz również wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych oraz żądać ich przeniesienia.

12.3. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie przez Haloart Twoich danych. Jako Klient możesz to uczynić samodzielnie usuwając swoje konto poprzez kliknięcie „Usuń konto” widoczne w Twoim panelu po zalogowaniu lub kontaktując się mailowo na biuro@haloart.pl. Jeżeli współpracujesz z Haloart jako Sprzedający możesz wycofać swoją zgodę mailowo pisząc na biuro@haloart.pl. Usunięcie danych nastąpi niezwłocznie po zakończeniu współpracy na zasadach określonych w Regulaminie oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

12.4. Wszystkie swoje prawa możesz wykonywać bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Zawsze masz także prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego.

 

13. Newsletter

W każdej chwili możesz zamówić doręczanie Newsletteru Haloart na wskazany przez Ciebie, i następnie potwierdzony, adres email. W dowolnym momencie możesz również zrezygnować z dalszego jego otrzymywania. W tym celu kliknij w link znajdujący się na dole każdej z rozsyłanych przez Haloart w ramach Newsletteru wiadomości lub jeżeli posiadasz konto Klienta w haloart.pl, możesz to zrobić klikając w zakładkę „Wypisz się z newslettera”.

 

14. Zmiany w Polityce Prywatności

O każdej innej niż drobna zmianie w Polityce Prywatności zostaniesz poinformowany. Zamieścimy dobrze widoczne w naszej witrynie internetowej powiadomienie oraz treść zaktualizowanej Polityki Prywatności.

 

15. Kontakt

W razie jakichkolwiek pytań, wniosków lub wątpliwości związanych z ochroną danych osobowych przez Haloart możesz kontaktować się mailowo, telefonicznie lub pisemnie na adres siedziby (zob. punkt 1).