Eryk Maler
Malarstwo, Rysunek
sentencja ze wschodu, Piękno rękodzieła tkwi w jego niedoskonałościach, wszystko, co idealne, jest wykonane maszynowo, fakt, obrazy proponuje:
Eryk Maler - współczesny malarz artysta,
malarz i kompozytor, teoretyk sztuki
(a na zdjęciu, awatarze - jestem ja, i to symbol, ja jako rybak Leona Wyczółkowskiego, i to, ja na plakacie, na Placu Wolności w Nowej Soli. W 2022r zimą i w - 2023r, wiosną, bo wtedy trwała tam moja wystawa w formie precyzyjnych, dużych bilbordów 3D, zdjęć moich prac, jako wodoodpornych wydruków moich prac, a prac wtedy w dużym powiększeniu i dokładnie: mojej farby, w moim mieście, na placu i aby czynna wtedy mogła być i otwarta być - całą dobę...
------------------------------------
o mnie:
Teoretyk sztuki, odwieczny badacz farby, poszukiwacz prawdy, (ur. w 1959) ARTYSTA MALARZ i kompozytor, - multiinstrumentalista.
Zapraszam do łowienia moich wysublimowanych malarskich - utworów - o bardzo zróżnicowanej tematyce, czasem będą to też humoreski, a czasem akty, i - aż moralitety !!!:-). A Oto Moja słynna:
TEORIA HALOIMPRESJONIZMU - e'ryk maler, 1987-2023:
W oku malarza, oświetlony obszar, posiadający kolor i walor, niezaprzeczalnie ma wpływ na sąsiedni obszar, zmieniając go w sposób istotny. Transformacja przebiega w przeciwnym kierunku, zarówno pod względem temperatury barwy, jak i waloru tzn., że oświetlony detal otoczony jest kontrastującą w stosunku do niego otoczką, a kolejne halo, czyli poświaty powtarzają się rytmicznie, gasnąc stopniowo wraz z rosnącą odległością od tego detalu. Najlepsi malarze, w najlepszym okresie życia dostrzegali i dostrzegają - nie tylko niejako warstwy kontrastowe, walorowo (światłocień) i temperaturowo (zróżnicowane pod względem temperatury barwy) położone w bok od przedmiotu, czy detalu, ale również dostrzegają, nawet - warstwy położone pomiędzy przedmiotem, czy detalem, a swym okiem malarza i dotyczy to zarówno przestrzeni w rzeczywistości realnej jak też przestrzeni na płaszczyźnie malarskiej. Oczywiście, jak każda z wielu ogłoszonych już teorii malarstwa, nie da się Ona często zastosować w malarstwie - bezwzględnie, ale ważne jest dla malarzy i nie tylko: by ją rozumieć i stosować, choćby doraźnie i to tak - by osiągnięty wtedy efekt, np. malarski, ją - potwierdzał. Teoria Haloimpresjonizmu służy często malarstwu, które jest kontynuacją Impresjonizmu, Impresjonizm był i jest malarskim buntem, przeciwko zakłamaniu. Haloimpresjonizm jest zatem: kontynuacją pracy Vincenta Van Gogha i to wcale nie jest żart, choć byłem czasem o to posądzany, brzmi to aż nieprawdopodobnie, a jednak, Polak e'ryk maler - Andrzej Lawrenc - potrafi. Vincent - był - najważniejszym prekursorem tego mojego kierunku.
Moje osiągnięcia to setki publikacji i wystaw, w internecie i kilka w realu. Pisano o mnie w gazetach i mówiono w radio - nie zwlekaj, zatem z zakupem, mój i Twój czas ucieka, a kupując moje prace: popierasz działania pozytywne i najprawdziwszą sztukę.
Eryk Maler (1987-2009- 2023)
THE HALOIPRESSIONISM THEORY
In the eye of the painter, an area of color and virtue has an undeniable influence on an adjacent area changing it significantly. Transformation proceeds in the opposite direction, both with regard to a temperature of a color and with regard to a virtue. This means that the lit detail is surrounded with the contrastive halo, and other halos, that is, glimmers are repeated rhythmically, fading gradually together with the growing distance from this detail. The best painters in their best times notice not only, so to say, contrasting layers, which, with regard to virtue and temperature, are located in the side from an object or detail, but also even ? layers located between an object or detail and the eye of the painter. This concerns both the space in the reality, and the space on painting surface. Of course, as every of many already propagated painting theories, this one cannot be applied utterly; still, it is important for the painters to understand it and apply it ad hoc and in a way that makes the painting effect confirm it. The Haloimpressionism Theory ? often serves for the painting, which is a continuation of Impressionism, hence the term: Haloimpressionism.
Eryk Maler - współczesny malarz artysta,
malarz i kompozytor, teoretyk sztuki
(a na zdjęciu, awatarze - jestem ja, i to symbol, ja jako rybak Leona Wyczółkowskiego, i to, ja na plakacie, na Placu Wolności w Nowej Soli. W 2022r zimą i w - 2023r, wiosną, bo wtedy trwała tam moja wystawa w formie precyzyjnych, dużych bilbordów 3D, zdjęć moich prac, jako wodoodpornych wydruków moich prac, a prac wtedy w dużym powiększeniu i dokładnie: mojej farby, w moim mieście, na placu i aby czynna wtedy mogła być i otwarta być - całą dobę...
------------------------------------
o mnie:
Teoretyk sztuki, odwieczny badacz farby, poszukiwacz prawdy, (ur. w 1959) ARTYSTA MALARZ i kompozytor, - multiinstrumentalista.
Zapraszam do łowienia moich wysublimowanych malarskich - utworów - o bardzo zróżnicowanej tematyce, czasem będą to też humoreski, a czasem akty, i - aż moralitety !!!:-). A Oto Moja słynna:
TEORIA HALOIMPRESJONIZMU - e'ryk maler, 1987-2023:
W oku malarza, oświetlony obszar, posiadający kolor i walor, niezaprzeczalnie ma wpływ na sąsiedni obszar, zmieniając go w sposób istotny. Transformacja przebiega w przeciwnym kierunku, zarówno pod względem temperatury barwy, jak i waloru tzn., że oświetlony detal otoczony jest kontrastującą w stosunku do niego otoczką, a kolejne halo, czyli poświaty powtarzają się rytmicznie, gasnąc stopniowo wraz z rosnącą odległością od tego detalu. Najlepsi malarze, w najlepszym okresie życia dostrzegali i dostrzegają - nie tylko niejako warstwy kontrastowe, walorowo (światłocień) i temperaturowo (zróżnicowane pod względem temperatury barwy) położone w bok od przedmiotu, czy detalu, ale również dostrzegają, nawet - warstwy położone pomiędzy przedmiotem, czy detalem, a swym okiem malarza i dotyczy to zarówno przestrzeni w rzeczywistości realnej jak też przestrzeni na płaszczyźnie malarskiej. Oczywiście, jak każda z wielu ogłoszonych już teorii malarstwa, nie da się Ona często zastosować w malarstwie - bezwzględnie, ale ważne jest dla malarzy i nie tylko: by ją rozumieć i stosować, choćby doraźnie i to tak - by osiągnięty wtedy efekt, np. malarski, ją - potwierdzał. Teoria Haloimpresjonizmu służy często malarstwu, które jest kontynuacją Impresjonizmu, Impresjonizm był i jest malarskim buntem, przeciwko zakłamaniu. Haloimpresjonizm jest zatem: kontynuacją pracy Vincenta Van Gogha i to wcale nie jest żart, choć byłem czasem o to posądzany, brzmi to aż nieprawdopodobnie, a jednak, Polak e'ryk maler - Andrzej Lawrenc - potrafi. Vincent - był - najważniejszym prekursorem tego mojego kierunku.
Moje osiągnięcia to setki publikacji i wystaw, w internecie i kilka w realu. Pisano o mnie w gazetach i mówiono w radio - nie zwlekaj, zatem z zakupem, mój i Twój czas ucieka, a kupując moje prace: popierasz działania pozytywne i najprawdziwszą sztukę.
Eryk Maler (1987-2009- 2023)
THE HALOIPRESSIONISM THEORY
In the eye of the painter, an area of color and virtue has an undeniable influence on an adjacent area changing it significantly. Transformation proceeds in the opposite direction, both with regard to a temperature of a color and with regard to a virtue. This means that the lit detail is surrounded with the contrastive halo, and other halos, that is, glimmers are repeated rhythmically, fading gradually together with the growing distance from this detail. The best painters in their best times notice not only, so to say, contrasting layers, which, with regard to virtue and temperature, are located in the side from an object or detail, but also even ? layers located between an object or detail and the eye of the painter. This concerns both the space in the reality, and the space on painting surface. Of course, as every of many already propagated painting theories, this one cannot be applied utterly; still, it is important for the painters to understand it and apply it ad hoc and in a way that makes the painting effect confirm it. The Haloimpressionism Theory ? often serves for the painting, which is a continuation of Impressionism, hence the term: Haloimpressionism.