Eryk Maler
Malarstwo, Rysunek
Eryk Maler - malarstwo
----
Eryk Maler:
- TEORIA HALOIMPRESJONIZMU (1980, 1987, 2023)
W oku malarza obszar posiadający kolor i walor niezaprzeczalnie, ma wpływ na sąsiedni obszar zmieniając go w sposób istotny. Transformacja przebiega w przeciwnym kierunku, zarówno pod względem temperatury barwy, jak i pod względem - waloru (czyli światłocienia, rozpiętości w zakresie od bieli do czerni, pomijając tu barwę) tzn., że oświetlony detal - otoczony jest kontrastującą w stosunku do niego otoczką, a kolejne halo, czyli poświaty, powtarzają się rytmicznie, gasnąc stopniowo wraz z rosnącą odległością od tego detalu. Najlepsi malarze, w najlepszym okresie twórczości, dostrzegają te i nie tylko - warstwy kontrastowe położone w bok od przedmiotu, czy detalu, ale również warstwy położone pomiędzy przedmiotem, czy detalem, a okiem malarza, Dotyczy to wszystko zarówno przestrzeni w rzeczywistości realnej, jak też przestrzeni na płaszczyźnie malarskiej. Oczywiście, jak każda z wielu ogłoszonych już teorii malarstwa, jako teorii widzenia, nie da się ona często zastosować w sposób bezwzględny, ale ważne jest, dla malarzy, by ją rozumieć i stosować, choćby doraźnie, tak, by osiągnięty wtedy efekt malarski ją: potwierdzał. Teoria Haloimpresjonizmu służy malarstwu, które jest kontynuacją Impresjonizmu i kontynuacją pracy Vincenta Van Gogha, przykładem jest np. jego obraz "Nocna Kawiarnia"), i stąd nazwa: Haloimpresjonizm.
-----
Eryk Maler (1980 -1987 - 2023)
- THE HALOIPRESSIONISM THEORY
In the eye of the painter, an area of color and virtue has an undeniable influence on an adjacent area changing it significantly. Transformation proceeds in the opposite direction, both with regard to a temperature of a color and with regard to a virtue. This means that the lit detail is surrounded with the contrastive halo, and other halos, that is, glimmers are repeated rhythmically, fading gradually together with the growing distance from this detail. The best painters in their best times notice not only, so to say, contrasting layers, which, with regard to virtue and temperature, are located in the side from an object or detail, but also even - layers located between an object or detail and the eye of the painter. This concerns both the space in the reality, and the space on painting surface. Of course, as every of many already propagated painting theories, this one cannot be applied utterly; still, it is important for the painters to understand it and apply it ad hoc and in a way that makes the painting effect confirm it. The Haloimpressionism Theory - often serves for the painting, which is a continuation of Impressionism, hence the term: Haloimpressionism.
Eryk Maler - malarstwo jest pasją mojego życia,
jestem Twórcą formuły Teorii Haloimpresjonizmu,
Haloimpresjonizm, (halo - jako poświata), styl życia, idea, poszukiwanie wartości
- jestem założycielem i członkiem grupy artystycznej:
Frakcja Haloimpresjonizmu - to Haloimpresjoniści,
Malarzem - jest to coś wielkiego
- i teoretykiem sztuki, z konieczności,
a jako Kompozytor Muzyki Elektronicznej - robię też:
malarstwo - dźwiękowe - niekomercyjne - eksperymentalne
----
Eryk Maler:
- TEORIA HALOIMPRESJONIZMU (1980, 1987, 2023)
W oku malarza obszar posiadający kolor i walor niezaprzeczalnie, ma wpływ na sąsiedni obszar zmieniając go w sposób istotny. Transformacja przebiega w przeciwnym kierunku, zarówno pod względem temperatury barwy, jak i pod względem - waloru (czyli światłocienia, rozpiętości w zakresie od bieli do czerni, pomijając tu barwę) tzn., że oświetlony detal - otoczony jest kontrastującą w stosunku do niego otoczką, a kolejne halo, czyli poświaty, powtarzają się rytmicznie, gasnąc stopniowo wraz z rosnącą odległością od tego detalu. Najlepsi malarze, w najlepszym okresie twórczości, dostrzegają te i nie tylko - warstwy kontrastowe położone w bok od przedmiotu, czy detalu, ale również warstwy położone pomiędzy przedmiotem, czy detalem, a okiem malarza, Dotyczy to wszystko zarówno przestrzeni w rzeczywistości realnej, jak też przestrzeni na płaszczyźnie malarskiej. Oczywiście, jak każda z wielu ogłoszonych już teorii malarstwa, jako teorii widzenia, nie da się ona często zastosować w sposób bezwzględny, ale ważne jest, dla malarzy, by ją rozumieć i stosować, choćby doraźnie, tak, by osiągnięty wtedy efekt malarski ją: potwierdzał. Teoria Haloimpresjonizmu służy malarstwu, które jest kontynuacją Impresjonizmu i kontynuacją pracy Vincenta Van Gogha, przykładem jest np. jego obraz "Nocna Kawiarnia"), i stąd nazwa: Haloimpresjonizm.
-----
Eryk Maler (1980 -1987 - 2023)
- THE HALOIPRESSIONISM THEORY
In the eye of the painter, an area of color and virtue has an undeniable influence on an adjacent area changing it significantly. Transformation proceeds in the opposite direction, both with regard to a temperature of a color and with regard to a virtue. This means that the lit detail is surrounded with the contrastive halo, and other halos, that is, glimmers are repeated rhythmically, fading gradually together with the growing distance from this detail. The best painters in their best times notice not only, so to say, contrasting layers, which, with regard to virtue and temperature, are located in the side from an object or detail, but also even - layers located between an object or detail and the eye of the painter. This concerns both the space in the reality, and the space on painting surface. Of course, as every of many already propagated painting theories, this one cannot be applied utterly; still, it is important for the painters to understand it and apply it ad hoc and in a way that makes the painting effect confirm it. The Haloimpressionism Theory - often serves for the painting, which is a continuation of Impressionism, hence the term: Haloimpressionism.
Eryk Maler - malarstwo jest pasją mojego życia,
jestem Twórcą formuły Teorii Haloimpresjonizmu,
Haloimpresjonizm, (halo - jako poświata), styl życia, idea, poszukiwanie wartości
- jestem założycielem i członkiem grupy artystycznej:
Frakcja Haloimpresjonizmu - to Haloimpresjoniści,
Malarzem - jest to coś wielkiego
- i teoretykiem sztuki, z konieczności,
a jako Kompozytor Muzyki Elektronicznej - robię też:
malarstwo - dźwiękowe - niekomercyjne - eksperymentalne